Vandaag was de open dag van het Staring College. Onze redactie heeft uiteraard eens rondgekeken bij de nieuwe interactieve video’s.

Presentaties

Er waren tijdens de interactieve video enkele Teams-vergaderingen waarin je meer te weten kunt komen over een aantal onderwerpen, zoals verschillende niveaus, de onderwijsvisie en het Smart Industry Lab, iets wat op de Unilocatie in Borculo zal komen te staan.

Vakken

Leerlingen kunnen vandaag “StaringErvaring” opdoen, zoals de school het noemt. Zo kun je onder andere langsgaan bij mevrouw Wesselink, die probeert na te kijken welk reageerbuisje water bevat en meneer Jansen heeft bij de slager een varkenshart opgehaald om de leerlingen een gokje te laten wagen over het gewicht ervan.

Meneer Neimeijer, docent geschiedenis en Glazen Huis-DJ, vertelt dat Napoleon een vinger in de pap had in achternamen, en zo zijn er nog meer interessante feitjes op te steken in de rondleiding. Ook wordt je geconfronteerd met meneer Lenoir, die zit te genieten van een croissantje. De rondleiding zelf bestaat uit dronebeelden van de locatie.

Activiteiten

Onder “In en om het Staring College” vind je een compilatie van allerlei foto’s van door de school georganiseerde activiteiten, met allerlei activiteiten die bij bv en lo horen, foto’s uit de introductieweken, SkiStaring, de dag van de Franse taal en twee dingen die er een beetje uitspringen: Paarse Vrijdag, georganiseerd door de GSA, en het Glazen Huis, georganiseerd door SC Speaks.

Een dag op het Staring

We volgen een leerling, Georgio, die ons meeneemt op zijn lesdag. De presentator van de open dag begint deze “meeloopervaring” onhandig met de uitspraak: “volgens mij heb ik het eindelijk gevonden”, terwijl de indeling en ordelijkheid van de school op vorige open dagen altijd een van de belangrijkste punten van de rondleiding was.

Er wordt eerst wat vertelt over het kluisje en daarna gaan ze snel 1.4 in, wat in de volgende scene opeens 1.1 is geworden. Het gesprek leidt naar de introductieweek en de kennismakingsdag, bedoeld om kennis te maken met de leerlingen en coach. Vervolgens stappen we binnen in 1106, en in het volgende shot zitten we in 0108. Bij mevrouw Koenders.

Het gaat even over zichtbaar leren: een doelstelling aan het begin van elke les, en aan het einde een evaluatie. Zware kost, dus tijd voor pauze! Het is gelukkig in de pauzes altijd lekker rustig in de aula (red.: het Forum). We kijken zelfs uit op een lege tafel! In de mediatheek wordt BYOD nog aangestipt: “Je mag kiezen of je op de laptop of tablet werkt, of in je boeken, maar je hebt ‘m wel altijd nodig.”. Ook krijgen we nog enkele nuttige tips: opletten, op tijd zijn en veel lol hebben. Dat moet lukken!

Door Redactie

Laat ons weten wat je te zeggen hebt!